Nannyakuten FAQ

 

F.A.Q - Här får du svar på de vanliga frågorna

 

Vad krävs för att få arbeta på Nannyakuten?


För att arbeta hos oss på Nannyakuten måste du:
- Vara 17 eller fylla 17 detta kalenderår.
- Vara student eller ha en annan deltidssysselsättning.
- Kunna arbeta som Nanny i minst en termin.
- Ha erfarenhet av barnrelaterade uppdrag sedan tidigare.
- Kunna ange två relevanta referenser.

Vad menas med relevanta referenser?


Relevanta referenser är personer som du arbetat tillsammans med eller som har sett dig i arbete med barn. Det kan t.ex. vara en handledare på din praktik, föräldrar till barn du passat, kollega på förskola, etc. Föräldrar eller familjemedlemmar godtas ej som referens.

Kan man arbeta heltid på Nannyakuten?


Vi får väldigt sällan in uppdrag som gäller just heltid. Det vanligaste är familjer som behöver hjälp några eftermiddagar i veckan, ca 2-3 timmar per tillfälle. Om man vill arbeta fler timmar kan man pussla ihop uppdrag hos olika familjer men då de flesta behöver hjälp med samma upplägg kan vi dessvärre inte hjälpa heltidssökande.


Finns det möjlighet att arbeta på helger och lov?


Majoriteten av våra uppdrag är på eftermiddagar och det brukar då handla om hämtning på förskola och fritids. Familjerna är ofta själva lediga på helger och lov och behöver då inte samma hjälp. Om det dyker upp engångsuppdrag på helger eller lov syns dessa i appen.

Har man fasta dagar och tider?


Alla familjer som söker Nannys hos oss har individuella upplägg för dagar och tider.
Vissa har fasta dagar och tider, andra är lite mer flexibla. Det är därför viktigt att du som Nanny är tydlig med vilka dagar och tider som passar dig samt hur pass flexibel du kan vara.

Vad tittar ni på i min ansökan?


När du registrerat en ansökan tittar vi på din tidigare erfarenhet av barnpassning, vart du bor, samt vilka tider du kan arbeta. Skriv gärna utförligt om just tidigare erfarenheter inom barnomsorgen. Om du har relevant erfarenhet och kan passa för något av våra uppdrag kommer vi på Nannyakuten att ringa upp dig.

Varför måste jag registrera min ansökan på er hemsida?


Vi får in många ansökningar varje vecka, om vi skall hinna gå igenom alla dessa behöver de komma in digitalt i vårt system. För att bli anställd på Nannyakuten behöver man även som en del av rekryteringsprocessen göra ett webbseminarium. För att kunna göra detta måste man ha ett konto på vår hemsida.

När får jag svar?


Om du skickat in en utförlig ansökan och blir aktuell för intervju kommer du får svar inom 1 vecka.


Hur ser processen ut?


Om din ansökan är intressant blir du kontaktad inom 1 vecka. Därefter får du delta i vårt webbseminarium med avslutande prov och blir även inbokad på intervju.
Efter din intervju gör vi en referenskoll samt kontrollerar ditt registerutdrag och om allt ser bra ut är du sedan redo att ta uppdrag för Nannyakuten! Innan du börjar arbeta hos en familj blir du även inbokad på HLR-utbildning.

Vad får jag för lön?


Lönen är individuell och baseras på ålder, utbildning och tidigare erfarenhet. Detta tas upp vid intervjutillfället.

Hur får jag jobb hos familjer när jag blivit anställd?


Vi på Nannyakuten har en egen applikation som du som Nanny kan använda dig av.
I appen lägger vi ut alla lediga uppdrag med en tillhörande beskrivning och du får själv bläddra igenom dem och se vilka du tycker är intressanta. När du hittar ett uppdrag som passar dig och dina tider kan du lämna en intresseanmälan direkt i appen. Om du blir aktuell för uppdraget blir du kontaktad av någon av våra kundhanterare.